Kontaktperson
Penny Bergman
Forsknings-och Affärsutvecklare
Kontakta PennySkapa en sensorisk profil för din produkt. Att definiera karaktären på din produkt hjälper dig i produktutveckling och marknadsföring av din produkt.
Sensorisk karaktärisering används för att identifiera din produkts karaktär och kan hjälpa dig i vidare produktutveckling eller marknadspositionering. Den mest effektiva mätmetoden för detta är att använda människor. Antingen genom RISE tränade och urvalstestad panel som har en förmåga att identifiera och särskilja de viktigaste karaktärsdragen i din produkt eller tillsammans med RISE konsumentpanel som kan ge konsumentens syn på produkten.
Sensorisk karaktärisering används framför allt i tre syften:
Beroende på produkt och var i utvecklingsprocessen den sensoriska profilen efterfrågas används olika metoder. Vi erbjuder allt ifrån klassisk profilering/beskrivande-tester (QDA, DA, Flavor profile) till snabba metoder (projective mapping, sorting, CATA/RATA, Flash Profile) samt hedoniska tester. Metoderna kan appliceras på RISE tränade panel eller konsumentpanel, beroende på typ av metod.
Efter mätning levereras först en grafisk rapport för snabb överblick följt av en längre rapport med metod och resultat. Rapporterna beskriver den sensoriska identiteten på din produkt. Rapporten utformas i övrigt enligt önskemål.
Maila förfrågan eller beställning till kontaktperson.
Sensorisk analys – sensorisk karaktärisering och profilering av livsmedel
Livsmedel, Perception
Pris vid offertförfrågan
Beroende av metod och produkt.
Inga förberedelser krävs