Kontaktperson
Lina Orrell
Senior Usability Researcher
Kontakta LinaAtt jobba användarcentrerat och att inkludera användarupplevelsen (UX) ger inte bara fler svar än frågor utan även andra ringar på vattnet som hållbara och kostnadseffektiva resultat. Som en bonus! Låt oss berätta och visa hur ni kan integrera UX i er process för att förbättra ert arbete och maximera användarnas upplevelse, både internt och extern.
User Experience (UX) handlar om att förstå och möta användarens behov och önskemål. Att skapa lösningar som passar och gynnar användaren. Genom att fokusera på användarens perspektiv kan produkter och tjänster skapas som inte bara möter utan även överträffar användarnas förväntningar.
Antagligen ställer ni er dessa frågor idag;
Det spelar ingen roll om ni är helt nya inom området eller har viss erfarenhet, vår målsättning är en interaktiv och lärorik session där ni får konkreta verktyg och insikter utifrån där ni står idag.
Vi utformar våra utbildningar för att vara tillgängliga och givande oavsett kunskapsnivå. Vi kan introducera er till grunderna och visa hur användarcentrerade metoder kan göra skillnad hos er. Har ni kommit en bit på vägen så hjälper vi er att höja er nivå ytterligare, för att bli ännu träffsäkrare på att finna svar och möta användarbehoven.
Kom ihåg att en mottagare eller användare finns i princip alltid i alla sammanhang, det kan vara allt från konsument, boende, elev, anställd till servicepersonal.
Vi anpassar så klart våra föreläsningar efter era behov och intressen. Det gäller så klart även tiden, allt från en timme till flera tillfällen.
Vi har expertis inom flera områden och kan förutom grunderna inom UX dyka ner i något specifikt område inom designprocessen. Förslag på ämnen som kan vara aktuella;
Vi riktar oss till dig som är nyfiken på att lära mer kring UX, oavsett vilken roll du har i din organisation. Kanske undrar du om det här är något för ditt team, kanske är du projektmedlem och önskar nya metoder. Kanske sitter ni med en utmaning framför er och önskar hitta nya sätt att angripa utmaningen på och testa från olika håll. Vi lyssnar in och skräddarsyr tillfällen för att ni ska få det ni söker efter med de rätta experterna.
Vi kommer inte bara att dela med oss av vår kunskap inom olika aspekter av användarens upplevelse. Vi utrustar dig även med beprövade metoder som du omedelbart kan tillämpa och som kommer att vara värdefulla för ditt företag, arbetsplats eller projekt på en gång.
Då ni tagit del av vår expertis får ni inte bara nya insikter och metoder utan kommer snart finna att det ger så mycket mer synergier att arbeta användarcentrarat. Resultat som är hållbara och kostnadseffektiva på flera plan. Att sluta gissa och kunna ge svar är ju också en trevlig bonus så klart!