Kontakt
Kontakta oss - RISE MNB
Så tar du kontakt med oss.
Säkerhetsrapportering
Blanketten för säkerhetsrapportering hittar du här:
Manufacturer incident report
Kundsynpunkter
Alla intressenter – oavsett om de är kunder hos RISE MNB eller har annat intresse i vår verksamhet – är välkomna att lämna synpunkter på vårt arbete.
För att lämna en synpunkt, vänligen skicka ett e-postmeddelande till mnb@ri.se och inkludera följande information:
- Namn
- Kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer, postadress)
- Information om det aktuella uppdraget eller tjänsten
- Beskrivning av synpunkten och dess bakgrund
När synpunkten har mottagits registrerar RISE MNB ärendet och utser en handläggare.
Handläggaren analyserar ärendet, sammanställer relevant information och tar fram en rekommendation för beslut och åtgärder.
Beslut fattas av ansvarig chef. Därefter informerar handläggaren den person som lämnat synpunkten om beslutet och eventuella vidtagna åtgärder.
Klagomål
Kunder som vill framföra klagomål eller överklaganden rörande RISE MNB:s tjänster gör det via e-post till mnb@ri.se och inkludera följande information:
- Namn
- Kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer, postadress)
- Information om det aktuella uppdraget eller tjänsten som klagomålet avser
- Beskrivning av klagomålet och dess bakgrund
När klagomålet har mottagits registrerar RISE MNB ärendet och utser en handläggare.
Handläggaren analyserar ärendet, sammanställer relevant information och tar fram en rekommendation för beslut och åtgärder.
Beslut fattas av ansvarig chef. Handläggaren informerar den som lämnat klagomålet – samt andra berörda parter – om beslutet och eventuella åtgärder.
Överklagande
Kunder som vill överklaga ett formellt beslut – såsom ett certifieringsbeslut eller ett tidigare beslut rörande ett klagomål – gör det via e-post till mnb@ri.se och inkludera följande information:
- Namn
- Kontaktuppgifter (e-postadress, telefonnummer, postadress),
- Information om det beslut som överklaganden avser.
När överklaganden har mottagits registrerar RISE MNB ärendet och utser en oberoende handläggare.
Handläggaren analyserar ärendet, sammanställer relevant information och tar fram en rekommendation för beslut och eventuella åtgärder.
Vid överklaganden som rör bedömning av överensstämmelse, fattas beslut om åtgärder av en beslutsfattare vid ett certifieringsmöte.
För övriga typer av överklaganden fattas beslut av RISE MNB:s ledningsgrupp.
Beslut som rör överklaganden delges till RISE MNB:s styrelse.
Handläggaren informerar den som lämnat överklaganden – samt andra berörda parter – om beslut och eventuella åtgärder.
För generella frågor
Ring eller skicka ett meddelande till oss.
Telefon
010- 516 67 00 mån-fre 9-12 och tis-tor 14-16
Besöksadress
RISE Medical Notified Body AB
Isafjordsgatan 22
164 40 Kista