Hoppa till huvudinnehåll
RISE logo

Realisera och följa upp - implementeringsprocess välfärdsteknik

I denna fas upphandlar, implementerar, förvaltar, använder och följer man upp tjänsten.

 

Delprocessen ”Realisera och följa upp” ger stöd i det arbete ni ska göra efter att ni tagit beslut om att realisera ert val av införande. Delprocessen ger framför allt stöd i hur en upphandling ska förberedas, genomförs och realiseras och utgår ifrån Upphandlingsmyndighetens modell "Inköpsprocessen i aktivt samspel".

Delprocessen ”Realisera och följa upp” utgår ifrån att ni har ett beslut om förändring/ utveckling som ska realiseras. Har ni följt tidigare steg i processen så har ni en nyttorealiseringsplan till er hjälp. Ska ni göra ett inköp är det i denna delprocess som ni detaljerar nulägesbeskrivning, behovs- och målgruppsanalys, marknadsanalys mm för att förbereda er för att upphandla. När ni har genomfört upphandlingen är det dags att implementera både avtal, teknik och nya arbetssätt. Slutligen följer ni upp både avtal och tjänst och säkerställer att både avtalet fungerar och att IoT-tjänsten levererar de nyttor ni vill uppnå.

RISE kan kliva in som stöd genom hela införandeprocessen – från behovsanalys till etablerad tjänst och uppföljning - eller vid specifika punktinsatser där rätt kompetens eller verktyg saknas hos er

Vår expertis 

 

Hela implementeringsprocessen

Övriga delar av implementeringsprocessen

Mer information

Prenumerera på RISE nyhetsbrev som riktar sig till kommuner med fokus på att bidra med nyheter inom välfärdsteknikområdet i Sverige.

Uppmärksammat inom ehälsa och välfärdsteknik - prenumerera här

Kontakt

Vill du veta mer? Kontakta oss

Skicka meddelande
CAPTCHA This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

* Obligatoriskt Genom att skicka in formuläret behandlar RISE dina personuppgifter.